Bedrijven - Communicatie

Wanneer het resultaat aan het einde van de ketting niet is wat verwacht werd bij het begin van die ketting, is het zinvol om te kijken naar het communicatieproces binnen de firma.

Een organisatie bestaat steeds uit mensen. En communicatie tussen mensen kan, ondanks de beste bedoelingen toch fout lopen : verkeerde veronderstellingen, persoonlijke interpretaties, misverstanden zijn zeer menselijk.

Wanneer de informatie correct door de organisatie stroomt, ontstaat begrip, en worden met minder moeite betere resultaten gehaald. Daardoor stijgt de motivatie, en wordt een positieve spiraal opgestart.

Elke organisatie is uniek, net zoals de mensen die er deel van uitmaken. Een actieplan wordt dan ook steeds in onderling overleg opgemaakt, en is steeds op maat van de klant. Er wordt zoveel mogelijk gewerkt met concrete situaties, zodat de klant werkelijk iets aankan met wat aangereikt wordt.

Theorie heeft als functie om opgedane ervaring te kunnen vertalen naar toekomstige situaties. Op die manier wordt de klant autonoom, en wordt de coaching overbodig, of kan op een hoger niveau verder gewerkt worden. De basistheorie van waaruit gewerkt wordt is de algemene systeemtheorie (Watzlawick, Minucin,). Maar ook meer toegepaste modellen als leercirkel van Kolb, roos van Leary, geweldloze communicatie, … worden gebruikt omwille van hun praktische meerwaarde.

Begeleiding van zowel teams als individueel.

 

terug